Teknoloji

Elon Musk’ın İtirafı: Twitter’ın Reklam Geliri Yarı Yarıya Kesildi ve Nakit Akışı Sorunları Devam Ediyor

Elon Musk, Twitter’ın reklamveren geçişinin tek nedeni değil. Musk’ın yaptığı değişiklikler ve platformdaki kalite kontrolünün zayıflaması, bazı reklamverenlerin markalarının istenmeyen içerikle ilişkilendirilme riskini artırmasına neden olmuş olabilir. Ek olarak, Twitter’ın uzun süredir taciz edici tweet’ler ve içerik denetleme ile mücadele ettiği biliniyor. Musk’ın ifade özgürlüğündeki ilerlemeleri ve içerik denetimindeki değişiklikler bu sıkıntıları daha da kötüleştirebilir.

Mart ayında Twitter’ın sahibi Elon Musk, şirketin önümüzdeki çeyrekte pozitif nakit akışı bildirmesinin muhtemel olduğunu söyledi.

Bir ay sonra Musk, siteden kaçan reklamverenlerin çoğunun geri döndüğünü öne sürdü. Ancak Haziran ayı gelip geçti ve Musk’ın kendi itirafına göre Twitter’ın hâlâ nakit akışı sorunları var. Musk, 15 Temmuz Cumartesi günü Twitter’ın nakit akışının iki değerli faktör nedeniyle kırmızıda olduğunu söyledi: reklam gelirinde yaklaşık %50’lik bir düşüş ve ağır bir borç yükü.

Reklam gelirlerinin ne zaman yarıya düştüğü belli değil, ancak Musk’ın saldırılarının etkisizliği ortada:

Toplu işten çıkarmalardan satıcılara, ev sahiplerine ve bulut hizmeti sağlayıcılarına ödeme yapmayı reddetmeye kadar, şahin bir maliyet düşürücü önlemler listesine rağmen mali sıkıntı devam ediyor.

Ortada, şirketin yasal faturaları, hâlâ kıdem tazminatı ödediklerini iddia eden eski çalışanlar, şirkette geçirdikleri süre için yasal incelemeye tabi tutulan eski yöneticiler ve telif hakkı ihlali iddiasında bulunan plak şirketleri de dahil olmak üzere bir dizi davayla boğuşurken artıyor.

Musk, bir kullanıcının şirketi yeniden sermayelendirme teklifine yanıt verdiği bir tweet’te, “Başka bir şey yapma lüksüne sahip olmadan önce pozitif nakit akışı sağlamalıyız” dedi.

Musk bir başka tweet’inde Twitter’ın Haziran ayında umduğu reklam gelirini elde edemediğini ancak “Temmuz ayının biraz daha umut verici olduğunu” sözlerine ekledi.

Musk, Twitter’ın reklamveren geçişinin nedeni mi?

Bazı Twitter kullanıcıları Musk’ın reklamverenlerin çıkışı üzerindeki etkisini hafife alıyor olabilir. Musk’ın coşkulu onayını toplayan bir tweet’te şöyle yazıyordu: “Reklamcıların neden çekildiklerini hâlâ anlamıyorum. Bu site, Musk satışından çok önce nefret ve kinle doluydu.’

Twitter’ın uzun süredir küfürlü tweet sorunuyla uğraştığı doğru. Ancak Musk’ın gösterişli “ifade özgürlüğü” atılımı, sorunu düzeltmek yerine daha da kötüleştirdi.

Ekim ayında şirketi devraldıktan kısa bir süre sonra, o zamanki Meclis Başkanı Nancy Pelosi’nin kocasına yapılan baskına ilişkin bir komplo teorisinin yayılmasına katkıda bulundu.

Musk, yüksek profilli hesapların gerçekliğini savunmayı amaçlayan ücretsiz mavi tiklerin kaldırılması ve güven ve emniyet kurulunun kaldırılması ve savunma amaçlı dili değiştirmek de dahil olmak üzere içerik denetiminin önceliğinin düşürülmesi dahil olmak üzere platformda kalite kontrolünü zayıflatan değişiklikler yaptı. transseksüel insanlar.

Kaliteli içerik sağlamak için platformda daha az denetim olduğundan, bazı reklamverenler marka adlarının küfürlü, iftira niteliğinde veya saldırgan bir dille birlikte görünmesini riske atmayı iki kez düşünüyor.

Musk, iki ay önce Linda Yaccarino’yu Twitter CEO’su olarak görevlendirdi, ancak Linda Yaccarino günlük kararlara fazla dahil olmaya devam ediyor gibi görünüyor.

Tam da eski NBCUniversal reklamcılık başkanı reklamcılarla bağlarını düzeltmeye başlarken Musk, etkilemeye çalıştığı şirketlere zarar verecek izleyici kısıtlamaları getirdi.

Musk’ın 44 milyar dolarlık anlaşmayı imzalamasından bu yana geçen 12 saat içinde platformdaki N kelime kullanımı %500 arttı. Antisemitik memler, komplo “plandemik” ve trans karşıtı taciz de arttı.

Dijital pazarlama analitiği firması Pathmatics by Sensor Tower’ın CNN’e sunduğu verilere göre, Ocak 2023’te platforma para harcayan 1.000 reklamverenden Twitter’ın aldığı pay. Oreo sahibi Mondolez, içecek markası Coca-Cola, Unilever’i elinde bulunduran otomobil üreticisi Jeep, banka Wells Fargo ve ilaç şirketi Merck reklam dolarlarını çekti

Twitter’ın borcu Tesla’yı zorlayacak mı?

“Ona karşı bahse girmezsin, o biraz değişken bir figür ve muhtemelen bunu tersine çevireceğini düşünüyorum ama sadece daha uzun sürecek.” Ne yazık ki, Temmuz ayı sonuna kadar ödemesi gereken 13 milyar dolarlık borcu var, bu nedenle şirketteki hisselerinin çoğunu satması gerekirse Tesla hisseleri üzerinde daha fazla baskı görebiliriz.’ -JM Finn’in yatırım direktörü Lucy Coutts, 17 Temmuz’da BBC’ye söyledi.

Mart ayında Musk, Disney ve Apple’a diğer birçok reklamverenin geri çekilmesine rağmen Twitter ile iş yapmaya devam ettikleri için teşekkür etti.

Yıllar önce Disney, aile dostu markasının Twitter’da düzenli olarak bulunabilen nefret söylemi ve tacizle ilişkilendirilmesini istemediği için Twitter’ı satın alma şansını geri çevirdi. Platformdaki nefret ve tacizin finansal büyümeyi engelleyeceğini de biliyordu.

haber-karatas.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort