Elon Musk, Twitter’ın reklamveren geçişinin tek nedeni değil. Musk’ın yaptığı değişiklikler ve platformdaki kalite kontrolünün zayıflaması, bazı reklamverenlerin markalarının istenmeyen içerikle ilişkilendirilme riskini artırmasına neden olmuş olabilir. Ek olarak, Twitter’ın uzun süredir taciz edici tweet’ler ve içerik denetleme ile mücadele ettiği biliniyor. Musk’ın ifade özgürlüğündeki ilerlemeleri ve içerik denetimindeki değişiklikler bu sıkıntıları daha da kötüleştirebilir.
Mart ayında Twitter’ın sahibi Elon Musk, şirketin önümüzdeki çeyrekte pozitif nakit akışı bildirmesinin muhtemel olduğunu söyledi.
Reklam gelirlerinin ne zaman yarıya düştüğü belli değil, ancak Musk’ın saldırılarının etkisizliği ortada:
Ortada, şirketin yasal faturaları, hâlâ kıdem tazminatı ödediklerini iddia eden eski çalışanlar, şirkette geçirdikleri süre için yasal incelemeye tabi tutulan eski yöneticiler ve telif hakkı ihlali iddiasında bulunan plak şirketleri de dahil olmak üzere bir dizi davayla boğuşurken artıyor.
Musk bir başka tweet’inde Twitter’ın Haziran ayında umduğu reklam gelirini elde edemediğini ancak “Temmuz ayının biraz daha umut verici olduğunu” sözlerine ekledi.
Musk, Twitter’ın reklamveren geçişinin nedeni mi?
Twitter’ın uzun süredir küfürlü tweet sorunuyla uğraştığı doğru. Ancak Musk’ın gösterişli “ifade özgürlüğü” atılımı, sorunu düzeltmek yerine daha da kötüleştirdi.
Musk, yüksek profilli hesapların gerçekliğini savunmayı amaçlayan ücretsiz mavi tiklerin kaldırılması ve güven ve emniyet kurulunun kaldırılması ve savunma amaçlı dili değiştirmek de dahil olmak üzere içerik denetiminin önceliğinin düşürülmesi dahil olmak üzere platformda kalite kontrolünü zayıflatan değişiklikler yaptı. transseksüel insanlar.
Musk, iki ay önce Linda Yaccarino’yu Twitter CEO’su olarak görevlendirdi, ancak Linda Yaccarino günlük kararlara fazla dahil olmaya devam ediyor gibi görünüyor.
Musk’ın 44 milyar dolarlık anlaşmayı imzalamasından bu yana geçen 12 saat içinde platformdaki N kelime kullanımı %500 arttı. Antisemitik memler, komplo “plandemik” ve trans karşıtı taciz de arttı.
Twitter’ın borcu Tesla’yı zorlayacak mı?
Mart ayında Musk, Disney ve Apple’a diğer birçok reklamverenin geri çekilmesine rağmen Twitter ile iş yapmaya devam ettikleri için teşekkür etti.